Energi, ljud och ljus – diskussion, fakta och gestaltning
Ni kommer under en del av vårterminen arbeta ämnesövergripande i svenska och fysik. För att minska er arbetsbörda genomför ni ett arbetsområde där era förmågor bedöms i både fysik och svenska. Vi kommer arbeta med energi, ljud och ljus och skriva olika typer av texter inom dessa områden. Se bifogad pedagogisk planering och ordlista:
PP_Energi ljud och ljus vt 18_ Fy/Sv
ORDLISTA energi-ljus-ljus
Preliminär planering NO grupp 8:1 och 8:4 (Magnus)
Vecka |
Tisdag |
Onsdag |
Fredag |
2 |
|
|
|
3 |
|
|
Läsläxa s. 304-317 Gruppdiskussion |
4 |
Forts. gruppdiskussion |
|
|
5 |
|
|
|
6 |
Läsläxa s.76-91 |
|
Faktatext klar |
7 |
|
|
Läsläxa s. 132-137 |
8 |
Schemabryt |
|
|
9 |
Lov |
Lov |
Lov |
10 |
Läsläxa s.138-161 |
|
Gestaltning klar |
11 |
Schemabryt |
Start teknik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preliminär planering svenska 8 A+B+C (Ulrika)
Vecka |
Tillfälle 1 |
Tillfälle 2 |
2 |
Bearbetning novellen |
Bearbetning novellen |
3 |
Bearbetning novellen |
Introduktion faktatexten |
4 |
Källkritik/källhantering |
Faktatexten |
5 |
Skrivande av faktatext
Sista dag för inlämning av slutversion novellen |
Referatmarkörer/bindeord
|
6 |
Skrivande av
faktatext
Kamratrespons
|
Skrivande av faktatext
Kamratrespons
|
7 |
Sista dag för inlämning faktatext
Introduktion gestaltande text
Läsprojekt:
När hundarna kommer
(se separat planering) |
Gestaltande text
|
8 |
Gestaltande text/läsprojekt
|
Gestaltande text/läsprojekt
Läxa: ha läst till sidan s. 75 |
9 |
SPORTLOV |
SPORTLOV |
10 |
Gestaltande text
Kamratrespons
|
Sista dag för inlämning av gestaltande text
Läsläxa: ha läst till s. 150 |
|
|
|
|
Kommentera